OZN.Post-Decembriste
Se pare ca si inainte de ’89 au existat nenumarate cazuri de aparitii si manifestari care de cele mai multe ori au fost trecute cu vederea sau chiar mai mult decat atat – musamalizate. Se pare ca acest gen de evenimente nu era pe placul cuplului dictatorial cat nici a celor sus pusi.Dupa cate spunea si domnul General in interviul pe care dansul ni l-a acordat : “ Era ca un subiect taboo.Nu intotdeauna puteai sa vorbesti despre ceea ce noi numim ozn. Problema cea mai rea era cu pilotii.Daca observau un asemenea lucru trebuiau sa fac un raport, raport care era strict secret , era adresat direct comandantului si nu mai aveau voie sa vorbeasca despre acest fenomen, nici chiar intre ei.Aveau frica ca vor fi scosi de la zbor si atunci in loc sa raporteze preferau sa taca.” Dar chiar daca a fost asa, Emil Strainul nu a renuntat sa stranga dovezi, materiale si declaratii.Sa urmarim mai departe patru cazuri foarte interesante studiate de domnia sa.
Cazul Arad - 1979
“ Organele de trafic maghiare semnaleaza celor romanesti despre intrarea pe teritoriul Roamaniei a unui balon meteo maghiar.Balonul este observat si cercetat de radarele romanesti inca inainte de a intra in spatiul aerian al Romaniei, deplasandu-se pe directia Arad – Baia Mare, trecand in URSS la o altitudine de peste 5000 de m . Dupa aproximativ 30 de km percuri in spatiul aerian al URSS , balonul se ridica in stratosfera si explodeaza.
Dupa intrarea pe teritoriul Roamniei, balonul a evoluat la o inaltime variind intre 8 000 si 10 000 m. Evolutia in spatiul romanesc aerian a durat 52 e minute. Dupa aproximativ 23 de minute (masurate in durata evolutiei), a fost observat un al doile corp ce insotea balonul , a carui aparitie era din irectia cosmosului , venind de “ sus” . A zburat cu balonul aproximativ 34 de km fiind observat de 7 radare diferite ca frecventa de lucru si pozitie geografica de amplasare.In momentul in care de pe aerodromul cel mai apropiat a decolat un avion de vanatoare pentru interceptare, la contactul cu cele doua obiacte ce zburau in tandem , cel de-al doile obiect a manevrat , disparand cu o viteza de peste 6 Mach , in abisul cosmosului.
Avionul , in timpul prevazut a inspectat balonul , dupa care a aterizat.Balonul si-a continuat zborul , dupa cum am aratat mai sus. Desi a existat contact radar si vizual cu cel de-al doile obiect (semnalul receptionat fiind ca cel obtinut de la un avion curier), nu I s-a putut stabili natura , fiind catalogat ca….posibil balon.Evolutia a fost urmarit prin radar pana la aproximativ 100 km inaltime.Modul de evolutie nu a corespuns aerodinamicii cunoscute la aparatele de zbor terestre.”
Incident OZN in Marea Neagra
“ Iulie 1974. Norii negrii ai unei posibile confruntari militare se adunau deasupra Marii Mediterane.Printr-o lovitura de stat , presedintele Ciprului , arhiepiscopul Makarios, este inlaturat de la conducere si insula este invadata de trupele turcesti.Toate tarile din zona mediteraneana si a Marii Negre , prin intermediul aliantelor celor doua blocuri militare existente la acea data (NATO si Pactul de la Varsovia ), sunt in stare de alerta maxima.Este de la sine inteles ca intr-un asemenea context spatiul aerian si maritim din zona , ca si cel invecinat, era cercetat prin toate mijloacele (inclusiv radioelectronice), inregistrandu-se orice miscare suspecta.Datorita tensiunii create , traficul aerian si maritim era grav perturbat.Dar chiar in aceasta situatie tragica se pare ca se mai intampla ceva , de data asta straniu.Am subliniat contextul in care se petrecea intamplarea , tocmai pentru a arata certitudinea fenomenului observat , data fiind amploarea masurilor lute cu acest prilej de toate statele din zona , intr-un moment cand nimeni nu-si putea permite sa glumeaca.
24 iulie , ora 02.15. Pe ecranul unui radar de pe coasta romaneasca a Marii Negre apare un semnal de la o aeronava nidentificata. Se confirma prezenta sa printr-o instalatie de radiolocati aflata pe o pozitie de dispunere , ce lucra pe o frecventa diferita.Desi rau excluse erorile, ulterior un al treile radar certifica existenta prezumtivei aeronave.Minutele trec si ciudata prezenta , ce nu respecta nici un traiect de zbor, nu-si semnala apartenenta si evolua pe un triect deosebit de sinuos cu mari variatii in altitudine si viteza, a reusit sa alarmeze pe cei ce vegheau la siguranta cararilor nestiute ale spatiului aerian.Se ia legatura cu nave din larg , aflate mai aproape de zona unde evolua obiectul neidentificat. Se confirma de doua vase ale Marinei Militare – pe anumite portiuni de traiect, cand obiectul intra in posibilitatile tehnice ale mijloacelor de bord – evolutia acestuia, fara a se putea determina natura sa. Prin intermediul cooperarii , se confirma ca radare rusesti si bulgaresti urmaresc de o perioada de timp ciudata “aeronava” , dupa care unii renunta , considerand-o un balon inofensiv in deriva (rusii), ceilalti afirmand ca este o aeronava de lupta antisubmarin, amabarcata ruseasca , decolata de pe una dintre navele purtatoare din larg.Evolutia Ozn –ului este urmarita timp de 37 e minute in limitele de altitudine confirmate de radioaltimetre, respectiv 500 la 15 000 m si cu viteze ce variaza intre 0 km/h (stationare la punct fix) si aproximatix 4 000 de km /h . rezumtivul OZN va disparea undeva foarte aproape de zona unde a aparut ultima semnalare ce indica o altitudine de 6000 m si o viteza de 970 km /h.In perioada observatiei , nici o aronava nu s-a aflat in pericol, nu s-au semnalat anomalii in propagarea undelor radar si nimeni nu a revendicat vreun incident aerian in arealul unde a fost observat fenomenul citat.
Mai tarziu , cativa marinari aflati cu nave de lupta in larg au relatat pentru data si ora avute in discutie evolutia unei ciudate “stele” pe care au urmarit-o minute in sir facand tot felul de “acrobatii” , ce s-au finalizat cu o explozie puternica , plina pana la “abundenta” de lumina si culoare (un adevarat foc de artificii , vor spune marinarii). Tot ei vor povesti (simpla coincidenta!?) ca in perioada respectiva nu au avut receptie radio aproape deloc din cauza unor puternici paraziti (pusi pe seama bruiajului radio) , dar care , ciudat , se manifestau numai in zona survolata de OZN , cum se constata mai tarziu la analiza incidentului.
In 1994 , la Timisoara , la EUROCON , un cercetator OZN bulgar va relata un incident OZN , care ca data si zonare , coincide cu cel prezentat mai sus , sustinand ca o nava militara a fostei URSS ar fi doborat cu o racheta antiaeriana un OZN descoperit si semnalat de radaristii ramani deasupra Marii Negre in apele internationale.”
Cazul Mihail Kogalniceanu – 1998
“11 octombrie 1998. Pe Aerodromul Mihail Kogalniceanu se desfasura normal programul de decolari – aterizari la categoria aeronave civile . Ora 15, 14.Statia radar care desrveste aerodromul semnaleaza turnului de control si punctului de conducere a zborurilor ca pe directia N-S se deplaseaza un obiect tinta , format din cle mai multe obiecte elementare, estimate de la sol ca fiind intre 7 si 9 bucati, deplasandu-se cu viteze de peste 11.000 km/h! La altitudinea de 7000 m , informatie confirmata si de alte statii de radar.
Tinta este vizibila pe radar la circa 45 km de aerodrom, trece de vericala acestuia la inaltimea menionata si dupa alti 60 de km dispare in abisurile cosmosului.Obiectele au zburat in formatie , fiind observate vizual si prin mijloace optice timp de 8-12 secunde. S-au obtinut vizualizari si pe radarele de bord ale mai multor avioane militare, unul dintre ele fiind scos inutil la interceptare.Dupa contactul radar, a pierdut tinta , nemaiputandu-se angaja pentru interceptare, desi era in fortaj , pentru ca viteza ii era totusi insuficienta.
Obiectivele aveau lumini multicolore . Trei avioane civile (curse), ce se aflau in trafic , au confirmat viteza obiectelor. Din intamplare , pe aerodrom se afla un mare numar de specialisti in domeniul aeronauticii, care au confirmat ca aceste obiecte nu puteau fi de origine terestra.In timpul evolutiei obiectele au fost insotite de un sunet de inalta frecventa , martorii afirmand ca zgomotul acela avea un fel de muzicalitate ireproductibila , dar placuta auzului.Ele, dupa cum a iesit la analiza, au venit din cosmos si tot acolo s-au intors.Evolutia ciudatelor obiecte a putut fi observata vizual si pe radarul de bord de catre doua avioane decolate de pe o nava ruseasca de pe Marea Neagra .Nu s-au observat perturbatii radioelectronice.Incercarea de fotografiere cu fotomitraliera a fost nula , developarea filmului nerelevnd nimic, ca si cum filmul nici nu ar fi fost expus.Martorii sustin ca obiectele au zburat in formatie V esalonata.Culorile erau deosebit e vii si de placute ochiului, dar neinvaluite in halouri, fiecare obiect putand fi observat separat desi se zbura in formatie deosebit de stransa. Cazul a fost clasat din lipsa de probe si apoi a fost dat uitarii. ”
Incidentul din luna august 1998 – Aeroportul Bucuresti – Otopeni
“Dialogul urmator cuprinde redarea exacta a benzii de magnetofon pe care a fost inregistrata convorbirea dintre Serviciul de Control Otopeni si echipajul unei aeronave romanesti.
Echipajul (E) : Bucuresti approach, daca vedeti in zona noastra alta tinta.Este o lumina albastra ce se roteste in jurul nostru.Vedeti ceva pe radar?
Bucuresti approach (B.a) : Nu raspunde, vorbeste cu un alt avion.
E: Turnul de control !
B.a : Va ascult!
E: Daca in zona noastra observati (pe radar) o alta tinta.Avem in dreapta un obiect, o lumina albastra.Daca se vede ceva pe radarul dumneavoastra…
B.a : Nu vad nimic . Cred ca este un avion, dar nu va vad nici pe dumneavoastra.
E : Suntem in dreapta fata ; un obiect la ora 14.
B.a : Da, intr-adevar, este deasupra la MZL!
E : Ne insoteste de la decolare…
B.a : Da, am vazut acum…trei puncte acolo!
E : Rog apreciati inaltimea.Va rog!
B.a : Sunt trei tinte , insirate una dupa alta.
E : Da, una este deasupra….la 7000 m , am zis noi , si in dreapta.
B.a : Da, in dreapta , acum la ora 15.
E : Corect.Asa este !
B.a : Daca va uitati , mai sunt doua in spate!
E : In spate nu avem cum ; o vedem numai pe aceasta din fata dreapta.
B.a : In spatele tintei….luminii pe care ati vazut-o dumneavoastra….
E : Da, da, asa este, am vazut-o! O vedem si pe aceasta!
B.a : Sunt la distante egale una de alta, ultima mai indepartata….
E : Corect asa este.Ne-au cam inconjurat!
Navigatorul : Terminati, sa fac si eu un acord – nu mi-a mers deloc ARK-ul pe portiunea asta!
Tintele, obiectele, luminile albastre a caror marime aparenta era de circa 20 de miimi la 4000 de m distanta – deci aveau in jur de 80 de m in diametru – au fost observate de un echipaj cu mii de ore de zbor, familiarizat cu ce se poate intampla in aer si oricum , daca tinta aceea ar fi fost planeta Venus, celelalte doua cu care era in formatie ce mai erau?
Pe urma este dublarea observatiei prin radar de catre operatori, la fel de familiarizati cu tintele aeriene si in cele din urma este acea exclamatie a navigatorului : “Terminati, nu mi-a mers ARK-ul”, care centralizeaza toata informatia, intrucat se stie , unul dintre efectele OZN este paralizarea legaturii radio (total sau numai pe anumite game de frecvente ).
In cazul de fata , convorbirile cu solul se efectuau in UUS, iar ARK- ul (radiogoniometrul) functioneaza pe unde medii.
s-au fabricat aparate de zbor de diverse forme de foarte mult timp, elitele sunt inaintea societatilor cu cel putin 400 de ani, sunt convinsa ca se construiesc forme de zbor care sparg barajul sonic , dar sunt secrete militare, la capitolul arme statele sunt in concurenta, asa ca nu vom avea informatii pe net decat cand vor inceta razboaiele de orice forma.
RăspundețiȘtergere